Boldogságórák a társas kapcsolatok témájában

A foglalkozást a 3-4. és az 5. osztályban is megtartottuk Nagy-Bognár Dóra kollégám közreműködésével. Először beszélgettünk, tisztáztuk, hogy kinek, milyen kapcsolatok fontosak az életében; mi kell egy kapcsolat ápolásához. Beszéltünk a szeretet, a tisztelet, a türelem és a figyelem fontosságáról és arról, hogy ezeket a kapcsolatban állóknak egyaránt és folyamatosan tanúsítaniuk kell egymás felé. Ez után jött a “Kis barátom, hogy vagy?” kör, amikor mindenki megkérdezte a balján ülőtől, hogy hogy van. Kicsit zavarban voltak, de a kör végére megnyugodtak és mindenki komolyan vette a feladatot. A jókedvnek is köszönhetően mindenki válasza az volt, hogy jól van, jól érzi magát. A következő körben egy lapra írták annak a három személynek a nevét, aki fontos számukra és akikkel jó a kapcsolatuk, illetve leírták a tulajdonságaikat. Megbeszéltük, hogy milyen jó, hogy mindenki pozitív tulajdonságokat írt és, hogy mennyire fontos, hogy meglássuk egymásban a jót. Következett az “Azt szeretem benned, hogy….” kör, amikor mindenki a bal oldali szomszédjának elmondta, hogy mit szeret benne és közben elkészítettük a kapcsolatunkat és összetartozásunkat jelképező “pókhálót”. Jó érzés volt mindenki számára a pozitívumokat hallani. A következő körben jobbra haladva a másik szomszédról mondtunk egy-egy jó tulajdonságot. Derűsen és a sok pozitív visszajelzéstől feltöltődve visszarendeztük a termet és elkészítették a kapcsolatokat ábrázoló “fotókat” , rajzos formában. Szülő-gyermek, házaspár, szerelmespár, barátok, tanár-diák kapcsolat ábrázolása volt a legjellemzőbb.
Nagyon fontos foglalkozás volt, örömmel szántam rá az órákat, mert a haszna felbecsülhetetlen. Sokkal többet kellene foglalkozni azzal, hogy tudatosítjuk a gyermekekben a kapcsolatok és az ápolásuk fontosságát.

http://boldogsagora.hu/gyerekek-munkai/fotoalbum-6/