Boldogságórák az 1. és a 2. osztályban

Jótetett-karkötő

A 2.osztállyal jótett-karkötőt készítettünk, közben meghallgattuk a hónap dalát. Ráhangolódtunk a jócselekedetek megfogalmazására, egymás megajándékozására. Nagy szeretettel ígérték meg egymásnak azt, hogy miben lesznek társaik, és a felnőttek segítségére. Megdicsérték osztálytársaikat a jótetteikért, megölelték egymást, jó kívánságaikat is elmondták. Kellemesen telt ez az óra.

Tóthné Kiss Zsuzsanna gyógypedagógus, osztályfőnök

 

https://boldogsagora.hu/gyerekek-munkai/jotett-karkoto-4/#

"Szeretnék jobb lenni! " 

Januári boldogságóra az 1. osztályban

A januári boldogság óra témája a célok kitűzése és az oda vezető út megtervezése, végrehajtása volt. A foglalkozás bevezetőjeként babzsákos, névre szóló elkapásos feladatot játszottunk, majd elkészítettük a céltáblát. Körben ülve megbeszéltük, mit is jelent a cél, mit tehetünk azért, hogy elérjük a céljainkat. Mindenki megfogalmazott egy olyan dolgot, ami mostanában gondot okozott neki vagy másoknak. Többen azt mondták el, hogy szeretnének az osztály értékelő tábláján a legjobb helyre kerülni, szeretnének jobbak lenni, rossz, ha bántják egymást, szeretnének többet játszani, több dicséretet kapni, a testvéreivel a verekedés helyett inkább játszani szeretne, és minden nap szeretne jönni iskolába. Minden gyermek megfogalmazta, hogy mit fog ezután tenni, hogy a céljai megvalósuljanak. Kis rajzot készítettek és felragasztották a céltáblára, amit feltettünk a faliújságra, hogy minden nap láthassák. A zárókörben még egyszer elmondták, hogy mit fognak tenni, hogy céljaikat elérjék. Ezekre a célokra a nap végi értékeléskor visszatérünk, hogy könnyebb legyen a megvalósítás.

Tóthné Csatahelyi Gyöngyi gyógypedagógus, osztályfőnök

https://boldogsagora.hu/gyerekek-munkai/szeretnek-jobb-lenni/