Apró örömök élvezete tavasszal

A gyerekek nagyon évezték ezt a témát. Rögtön tudtak kapcsolódni a tavasz örömeihez saját élményekkel és azokkal is, amiket együtt éltünk át az óra előtt. Az udvaron élveztük a napsütést, elmentünk megszagolni a közelben virágzó bokrot, aminek a látványa is élvezetet nyújtott. Közben figyeltünk a madárhangokra, hisz az iskola udvarán sok madár él, amelyek hangjukkal jelzik a tavaszt. Észrevették a fűzfa alatt, hogy mennyi méhecske van rajta, hogy döngicsélnek azok is. Aztán bent a teremben már könnyű volt ezeket felidézni és még hasonló otthon megélt élménnyel kiegészíteni. Örömmel mesélték, hogy szeretik a medvehagyma, vagy az eper ízét, amiket szintén tavasszal élvezhetünk. Lassan minden érzékszervünket érintve végigbeszéltünk minden tavasszal észlelhető apró kis örömöt. Megértették azt is talán, hogy fontos ezekre szándékosan ráirányítani a figyelmünket. Megállapodtunk abban, hogy minden nap keresnek valami szépet és örömet adót, amire rágondolhatnak elalvás előtt, így elégedetten zárhatják minden napjukat.
A beszélgetések közben rajzok készültek, melyek központi eleme a nap volt, benne egy tavaszi tájkép és a lap szélén pedig a különböző érzékszervekkel felfogható és érzékelhető örömet adó tavaszi jelenségek rajzai. (L. Ritók Nóra ötletét használtam fel ehhez)
Az alkotás folyamata is örömforrás volt számukra, melyet büszkén és elégedetten értékeltek is.

Káhleszné Krémer Ildikó

http://boldogsagora.hu/apro-oromeink-a-szentlorinci-egymi-ben-ilyenkor-tavasszal/